About

Log in?

DTU users get better search results including licensed content and discounts on order fees.

Anyone can log in and get personalized features such as favorites, tags and feeds.

Log in as DTU user Log in as non-DTU user No thanks

DTU Findit

Journal article

Bedømmelse af gruppearbejde i forbindelse med brug af Cooperative Learning som undervisningsmetode

From

Department of Environmental Engineering, Technical University of Denmark1

Cooperative learning (CL) er en undervisningsmetode, hvor læring foregår i små grupper (team), og interaktionen struktureres efter nøje gennemarbejdede principper. Jeg har igennem en årrække – og med succes – brugt CL i min undervisning på Danmarks Tekniske Universitet. I denne artikel vil jeg beskrive det udviklingsarbejde, jeg har gjort med indførelse af CL, så der er en mere klar sammenhæng mellem læringsmål og undervisningsform, samt hvordan de studerende i denne sammenhæng bliver bedømt.

Bedømmelsen gælder både deres faglige niveau, samt mere generelle ingeniørkompetencer.

Language: Danish
Publisher: Dansk Universitetspædagogisk Netværk
Year: 2006
Pages: 37-41
ISSN: 19015089 and 22451374
Types: Journal article
DOI: 10.7146/dut.v1i1.5672

DTU users get better search results including licensed content and discounts on order fees.

Log in as DTU user

Access

Analysis