About

Log in?

DTU users get better search results including licensed content and discounts on order fees.

Anyone can log in and get personalized features such as favorites, tags and feeds.

Log in as DTU user Log in as non-DTU user No thanks

DTU Findit

Journal article

Læser mindre og forstår mere – om ingeniørstuderendes matematikstudievaner

From

LearningLab DTU, Administration, Technical University of Denmark1

Administration, Technical University of Denmark2

Geometry, Department of Mathematics, Technical University of Denmark3

Department of Mathematics, Technical University of Denmark4

Aarhus University5

I denne artikel fremlægger og diskuterer forfatterne udvalgte resultater fra en empirisk undersøgelsegennemført i studieåret 2007/2008 af hvordan studerende på Danmarks Tekniske Universitet deltager i studieaktiviteter og anvender vidensresurser på det introducerende matematikkursus på civilingeniøruddannelsernes første år.

I artiklen præsenterer forfatterne kort undersøgelsesdesignet og baggrunden for undersøgelsen. Videre gøres der rede for de studerendes konkrete brug af matematiklærebøgerne og de studerendes vurdering af hvilke studieaktiviteter og vidensresurser de får mest ud af og foretrækker at bruge når de skal lære matematik.

Desuden beskrives udviklingen og ændringerne i de studerendes studievaner i løbet af det første studieår. I artiklen søger forfatterne således at forklarede ingeniørstuderendes matematikstudievaner og de studerendes udvikling af studiestrategier der bevirker at de studerende i løbet af kurset i højere grad tilegner sig den matematik de har brug for at lære, på anden vis end ved læsning af de officielle matematiklærebøger.

Language: Danish
Year: 2009
Pages: 21-40
ISSN: 22458948 and 16048628
Types: Journal article
ORCIDs: Schmidt, Karsten

DTU users get better search results including licensed content and discounts on order fees.

Log in as DTU user

Access

Analysis